Hvannadalshnjúkur

Iš Alpinizmo vikis.
Pereiti į navigaciją Jump to search

Pasiekėme aukščiausią Islandijos kalno viršūnę  mums sunkiai įsimenamu pavadinimu Hvannadalshnjúkur  (2110 m). Nors kalnas nėra labai aukštas, bet tai Šiaurė. Viršūnė yra didžiausiame Europos ledyne, kuris užima net 8 % Islandijos teritorijos ir savo mase viršija visus Europos ledynus kartu sudėjus. Klimatas čia atšiaurus, o kai pučia garsieji Islandijos vėjai, tiesiog  - arktinis. Jau tūkstančiai tautiečių yra keliavę po Islandiją ir grožėjęsi  jos gamta, bet tik vienetai - nuo aukščiausio jos taško.

Palankaus oro laukėme visa savaitę ir tik dieną prieš išvykimą sulaukėme.  Kopimo dieną oras buvo fantastiškai geras: ramus ir saulėtas. Todėl pakilę galėjome stebėti vaizdus, primenančius sniego ir ledo pasaką. Mums pavyko, bet nebuvo lengva. Viršuje  buvo – 21 C žvarba. Kopėme 14 valandų ( į priekį 9 val, atgal 5 val),  nuėjome 22 kilometrus,  aukščių skirtumas net 2 km,  nuo 400 m aukštyje esančio taško iki viršūnės ėjome sniegbridžiais, po to į viršūnę  - "kačių" ir ledo kablių pagalba. Visa laika susirišę, nes ledyne labai daug plyšių, kurie nuo birželio vidurio tampa beveik nepraeinami.. Ledas nuostabiai žydros spalvos ir Himalajų kietumo.